دسته‌بندی نشده

چگونه اکانت Threads (تردز) خود را حذف کنیم?

چگونه اکانت تردز را پاک کنیم؟

حذف اکانت (Threads) تردز آسان است اما اگر کاربر اینستاگرام هستید باید احتیاط کنید.

برنامه‌ی تردز چند روزی است توسط شرکت متا به عنوان رقیب تازه نفس توییتر معرفی شده است. اگر بر حسب کنجکاوی وارد این فضا شده‌اید اما الان به هر دلیلی می‌خواهید حساب تردز خود را پاک کنید، باید حسابی حواستان را جمع کنید.

خبر خوب اینکه حذف اکانت تردز آسان است. اما صبر کنید، یک مشکل بزرگ در این بین وجود دارد. از آنجایی که باید با استفاده از یک حساب کاربری موجود در اینستاگرام وارد تردز (Threads) شوید، حذف اکانت تردز، به معنای حذف اکانت اینستاگرام شما نیز هست.

قطعاً این اتفاق برای شما خوشایند نخواهد بود و از انجام آن خودداری خواهید کرد. اما خوشبختانه، گزینه‌ی دیگری برای غیرفعال کردن حساب تردز (Threads) شما نیز وجود دارد که اساساً باعث می‌شود که تمامی فعالیت‌های خود را در این شبکه اجتماعی مخفی کنید.

مراحل غیرفعال کردن حساب تردز (Threads)

  • به پروفایل خود در تردز بروید.
  • در قسمت تنظیمات، گزینه‌ی 'Account' را پیدا کنید.
  • 'Deactivate profile' را انتخاب کرده و هنگامی که از شما تأییدیه دوباره خواست، آن را تأیید کنید.

موارد مورد نیاز برای این روش

  • یک دستگاه با سیستم عامل iOS یا اندروید
  • یک حساب تردز (Threads)
  • کمبود حوصله برای شبکه‌های اجتماعی

راهنمای گام به گام (تصویری)

1. نحوه دسترسی به تنظیمات حساب کاربری

مراحل غیرفعال کردن حساب تردز (Threads)

مراحل غیرفعال کردن حساب تردز (Threads)

برای شروع باید به تنظیمات حساب تردز خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید این کار را ابتدا با رفتن به پروفایل خود شروع کنید که با ضربه زدن روی نماد آن در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه در برنامه حاصل می‌شود.

پس از انجام این کار، برای دسترسی به منوی تنظیمات، روی نمادی که در گوشه‌ی بالا در سمت راست است، کلیک کرده و از بین گزینه‌های موجود، 'Account' را انتخاب کنید.

2. غیرفعال کردن حساب کاربری تردز (Threads)

مراحل غیرفعال کردن حساب تردز (Threads)

مراحل غیرفعال کردن حساب تردز (Threads)

در اینجا به گزینه‌ای بر میخورید به نام 'Deactivate profile' که اگر روی آن کلیک کنید به صفحه‌ای که در بالا مشاهده می‌کنید هدایت می‌شوید. در این مرحله قبل از غیرفعال کردن حساب تردز، یک بار دیگر برای تأیید نهایی از شما درخواست خواهد شد.

این نکته را به یاد داشته باشید که غیرفعال کردن حساب تردز، آن را به طور دائم حذف نمی‌کند. برای حذف دائمی حساب تردز خود، باید با اکانت اینستاگرامی که در ابتدا برای ورود به تردز از آن استفاده کردید نیز خداحافظی کنید. 

پس از غیرفعال کردن اکانت تردز خود، می‌توانید هر زمانی که اراده کردید دوباره از منوی تتظیمات، آن را فعال کنید. اما این را در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید بیش از یک بار در هفته، اکانت تردز خود را غیرفعال و دوباره فعال کنید.

نتیجه گیری نهایی

شایان ذکر است که غیرفعال کردن حساب شما، باعث از دست رفتن اطلاعات به اشتراک گذاشته نخواهد شد و تمامی پست‌های شما فقط مخفی می‌شوند. تمامی داده‌های شما در سرورهای متا باقی خواهد ماند، بنابراین فعال سازی مجدد همه چیز را دقیقاً به همان شکلی که بود، بازمی‌گرداند. فرآیند غیرفعال کردن اکانت تردز، کوتاه و بدون دردسر است. 

به دلیل سوءمدیریت ایلان ماسک بر غول رسانه‌های اجتماعی (و البته بحران‌هایی که توییتر با آن دست و پنجه نرم می‌کند) بسیاری از کاربران را به خروج از توییتر وسوسه می‌کند. رقبایی مانند Mastodon و Bluesky نیز سعی کرده‌اند تا از این مشکلات توییتر بهره مند شوند و خود را مطرح کنند اما به نظر می‌رسد Threads می‌تواند توییتر را کنار بزند. آیا توییتر در بستر مرگ است؟ باید صبر کرد و تماشا کرد.....

منبع: techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *